Lyxig, sexig och ”diamantglittrande”. Ardagh Glass skapade en annorlunda vinflaska till tre viner i varumärket Allure Wine, inspirerade av Marilyn Monroes ikoniska sång ” Diamonds are a Girl’s Best Friend”! (Bild Ardagh Group)

Ardaghs ”diamantflaskor” är inspirerade av Marilyn Monroe

5 september, 2019

Glas- och metallförpackningskoncernen Ardagh Group har designat och tillverkat en glittrande vinflaska för tre viner inom varumärket Allure Wine. Vinerna är Merlot Rosé, Pinot Grigio och Cabernet Sauvignon och de nya flaskorna är inspirerade av Marilyn Monroe och hennes ikoniska sång ”Diamonds are a Girl’s Best Friend”!

Varumärkesägaren Zimmermann-Graeff & Müller (ZGM) bad Ardagh Group att de skulle skapa en ”glittrande” design för en ny 75-centiliters flaska till de tre vinerna. Det var Ardaghs designteam i tyska Nienburg, som sedan skapade den distinkta och mångfacetterade designen på flaskan. I designutmaningen ingick bland annat att se till att hållfastheten blev den rätta genom att mängden glas fördelades jämnt i flaskans smältform och att tjockleken på glaset blev den rätta i de facetterade områdena.

Hos varumärkesägaren ZGM är man mycket nöjda med resultatet och beskriver den nya designen som ” ’Unikt lyxigt. Snygg. Lite sexig. Och ´skandalöst´ annorlunda”!

”Allure-flaskans slående design och dess extraordinära känsla är unik i vinsegmentet och vi fick just den djärva och lyxiga design som vi önskade”, säger ZGM:s marknadschef Gerald Wüst.

Jerry Pettersson
About the author

Redaktör
jp.press@comhem.se

Relaterade artiklar