Coca-Colas Diet Coke i ny burk och fyra nya smaker
Diet Coke i ny smal “sleek can” och med fyra nya smaker med matchande färger på burkarna. Originalsmaken finns förstås kvar – burken längt till vänster.

Coca-Cola Company lanserar sin Diet Coke i en ny smal dryckesburk i aluminium – en så kallad ”sleek can” – och med en ny grafisk design. Och samtidigt presenterar man fyra helt nya smaker på drycken.
Originalsmaken på Diet Coke, som första gången presenterades 1982, ändrar man dock inte, utan den finns kvar och kompletteras nu med de nya smakerna Ginger Lime, Feisty Cherry, Zesty Blood Orange and Twisted Mango.


Bakom de nya smakerna ligger ett noggrant och omständigt arbete, där man bland annat frågat ut över 10.000 personer i USA om deras smakpreferenser och testat sammanlagt 30 olika smaker och kombinationer, innan man fastnade för de fyra nya smakerna.

”Tro oss, när vi säger att du har aldrig smakat något liknande förut!”, skriver Coca-Cola i ett pressmeddelande.

De nya Diet Coke-burkarna och de nya smakerna finns än så länge endast i Nordamerika och i dagsläget finns ingen uppgift om när de kan väntas till Europa och Sverige.

(Källor: Coca-Cola Company
och Scanpack/Packaging Blog)


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-01-29

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:

ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
RPC
Dynatec