Willys pantkunder skänkte över 20 miljoner kr till Rädda Barnen
Via gåvoknappen på pantautomaten har Willys kunder skänkt över 20 miljoner kronor.

Via en speciell gåvoknapp på pantautomaten kan kunder, som pantar flaskor och burkar hos livsmedels- och detaljhandelskedjan Willys, skänka sina pantpengar till Rädda Barnen. Sedan starten har det blivit över 20 miljoner kronor. För att bidra ytterligare till organisationens viktiga arbete för barns rättigheter både i och utanför Sverige går Willys nu in och dubblar den pant, som skänks under april månad.

”Det är fantastiskt att se att det är så många, som väljer att stötta Rädda Barnens viktiga arbete genom att skänka sin pant. Många bäckar små har blivit en summa, som verkligen kan göra skillnad,” säger Thomas Evertsson, VD på Willys.

Gåvorna från Willys kunder har bland annat bidragit till att Rädda Barnen nått fler barn i krig och katastrofer såsom de situationer som drabbat Syrien, Jemen och Bangladesh. En del av pengarna har också gått till Rädda Barnens arbete i Sverige, till exempel satsningen ”På Lika Villkor”, som syftar till att stötta barn och unga i socioekonomisk utsatta områden.

För att ytterligare stödja Rädda Barnens verksamhet kommer Willys att dubbla varje krona som kunderna skänker via gåvoknappen under april månad. Alla pengar går oavkortat till Rädda Barnens arbete för utsatta barn både i och utanför Sveriges gränser.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-04-05

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
detaljhandel Dryckesburkar Dryckesförpackningar pant pantautomat pantknapp

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:

ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
Dynatec
RPC