ÅF hjälper H&M att införa en ny förpackningsstrategi
H&M:s övergång till cirkulärt arbetssätt ska även om fatta koncernens förpackningslösningar. (Bilden är ett montage)
”För att påskynda övergången till en cirkulär modell måste vi ta itu med våra förpackningar”, säger Cecilia Brännsten.

Ingenjörs- och konsultföretaget ÅF ska hjälpa modekoncernen H&M att etablera ett cirkulärt arbetssätt i koncernens globala hantering av förpackningar. Det skriver ÅF på sin hemsida.

H&M:s vision är att leda övergången till cirkulärt och förnybart mode, och samtidigt vara ett rättvist och jämlikt företag. H&M satsar på att integrera cirkulär ekonomi i sin övergripande verksamhet och har nu utökat sitt uppdrag hos ÅF för att utveckla en cirkulär förpackningsstrategi.

”För att påskynda övergången från en linjär till en cirkulär modell måste vi ta itu med våra förpackningar. Vi uppskattar därför vårt strategiska partnerskap med ÅF, som samverkar med oss för att lösa denna fråga. Att säkerställa en cirkulär förpackningsstrategi genom att maximera användningen och värdet av resurserna är avgörande för att rädda vår planet och en viktig del av vår vision att gå mot en helt cirkulär verksamhet”, säger Cecilia Brännsten, tf miljöchef i H&M-koncernen.

Ett cirkulärt angreppssätt handlar om att hålla resurser i bruk så länge som möjligt och att återföra avfall som råmaterial till nya produkter – i ett slutet kretslopp.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-05-17

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Ekonomi Förpackningsutveckling Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
RPC
Dynatec