CCL lanserar ny logotyp och ny varumärkesstrategi för Innovia
Den nya logotypen för Innovia Films är designad så den ska anknyta till CCL Industries logotyp, men ändå ha en egen identitet.

När globala etikettföretaget CCL Industries i våras köpte tyska BOPP-filmproducenten Treofans amerikanska verksamheter (läs HÄR) , tillkännagav man att man skulle fortsätta Treofan-verksamheten under det sedan tidigare etablerade varumärket Innovia Films. Nu har CCL uppdaterat Innovia-konceptet med ny logotyp och ny varumärkesstrategi.

Strategin för det nya varumärkeskonceptet har varit att förena det nya större företaget, som har ett bredare globalt fotavtryck, med CCL Industries och att anpassa varumärket närmre till CCL:s företagsdesign.

CCL, som har huvudsäte i Kanada, skriver i ett pressmeddelande att utmaningen var att hitta en logotyp, som gjorde det möjligt för Innovia Films att vara oberoende, samtidigt som man skapade något som var modernt, globalt och distinkt.

"Vi är väldigt nöjda med den nya designen. I samarbete med designbyrån har man lyckats fånga kärnan i vad Innovia Films gör (flexibla filmer) och överföra varumärket närmare CCL: s. Detta uppnår de angivna strategimålen och ger det större filmsegmentet möjlighet att uttrycka sin globala identitet”, säger Günther Birkner, chef för CCL Label Food & Beverage och Innovia Films.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-09-10

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
Dynatec
RPC