Så här ser RPC Superfos logotyp ut efter Berry Global Groups uppköp. Bokstavskombinationen RPC är nu ett minne blott. (Bild Berry CPI)

Efter Berry Groups köp av RPC: här är Superfos nya logotyp

24 september, 2019

Som vi tidigare meddelat avslutade amerikanska Berry Global Group i somras köpet av brittiska RPC Group. Det innebar också att plastförpackningsföretaget RPC Superfos, med huvudkontor i Danmark, fick nya ägare och ny logotyp.

I och med förvärvet ingår nu RPC-koncernen med alla sina dotterbolag som en del i divisionen Berry Consumer Packaging International (CPI). Beteckningen ”RPC” försvinner också och RPC Superfos heter numera bara ”Superfos”.

Nyutnämnd chef för Berry CPI är Jean-Marc Galvez, som säger så här:
”Jag blir alltmer imponerad av RPC-teamets kvaliteter, historia och produkter och jag ser fram emot att fortsätta bygga på det momentum, som RPC har skapat under åren och att få leda Berrys CPI Division”.

Sammanslagningen av Berry och RPC har skapat en ledande leverantör av tekniskt avancerade produkter och ett av världens största plastförpackningsföretag. Omsättningen uppges till cirka 13 miljarder US-dollar (drygt 126 miljarder kronor) och antalet anställda är nästan 50.000 medarbetare i mer än 290 enheter världen över.

”Vi ser med tillfredsställelse på företagsövertagandet och gläder oss över att fortsätta utveckla, producera och leverera innovativa plastförpackningslösningar till både danska och internationella kunder under ledning av Berry”, säger René Valentin, VD för RPC Superfos sedan 2011, nu enbart ”Superfos”.

Relaterade artiklar

Hänger du med i förpackningsbranchen?
Få vårt nyhetsbrev GRATIS!
Registrera dig!