Joe Iannindardo leder Færch Plast​s målmedvetna globala expansion.

Færch Plast bygger upp för global expansion

17 april, 2015ANNONS

Danska Færch Plast, som är en av Europas ledande tillverkare av högkvalitativa plastförpackningar för livsmedelsindustrin, tillkännager att man håller på att bygga ett nätverk av internationella distributörer som ett led i en målmedveten och massiva global expansion.
Företaget siktar i första hand in sig på att komma in på och expandera på marknaderna i Australien, Nya Zeeland, USA, Kanada, Sydafrika, Mellanöstern och Israel.

Færch Plast har haft ett flertal prisbelönta produkter och tillverkningskoncept de senaste åren och nu anser man att dessa framgångar ger bränsle till en tillväxt utanför hemmamarknaderna inom EU. Framförallt ser man en potential i att lansera företagets förpackningslösningar i det ugnssäkra plastmaterialet CPET, främst avsett  för frysta och kylda färdigrätter.

Man tänker på global nivå även introducera sina förpackningslösningar i det innovativa monomaterialet MAPET® II. Materialet är speciellt utvecklat för effektiv toppförsegling av livsmedeltråg för färskt kött, fågel och fisk.

”Den här internationella expansionen är en viktig del av Færch Plasts strategiska tillväxtplan. Vi har uppnått en utmärkt meritlista under 46 år och skapat en imponerande kundbas som omfattar de ledande livsmedelsproducenterna, förädlarna och förpackarna i Europa”, säger Joe Iannindardo, försäljningschef hos Færch Plast A/S för företagets transatlantiska marknader.

Enbart under 2014 vann Færch Plast flera prestigefyllda utmärkelser i förpacknings- och designtävlingar. Företagets innovativa CPET-tråg för pizzor belönades med trofén Snack d´Or vid Sandwich & Snack Show i Paris, dess tvåfärgade CPET-tråg belönades i Starpack Awards avdelning ”Primärförpackningar för livsmedel och dryck” och materialinnovationen MAPET® II fick såväl en Scanstar som en Worldstar.

”Vi har ett oöverträffat rykte som marknadsledare inom CPET-förpackningar till europeiska producenter och leverantörer av frysta och kylda färdigrätter och med hjälp av ett nätverk av välrenommerade distributörer ser vi fram emot att upprepa dessa framgång även i resten av världen”, säger Joe Iannindardo.

 

 

Relaterade artiklar

Hänger du med i förpackningsbranchen?
Få vårt nyhetsbrev GRATIS!
Registrera dig!