Med en smart telefon kan konsumenten ta del av den integrerade AR-upplevelsen i schewiziska Emmis ”good day”-mjölkdrycksprodukter, förpackade i Tetra Paks nya Tetra Stelo Aseptic 1000-förpackning. (Bild Tetra Pak/Emmi)

Tetra Pak lanserar AR-lösning för nya Tetra Stelo Aseptic

4 november, 2021ANNONS

Tetra Paks nya förpackning Tetra Stelo® Aseptic lanseras tillsammans med schweiziska Emmi med en smart digital upplevelse, så kallad ”Augmented Reality” (AR) eller ”Förstärkt verklighet” på svenska.

Tillsammans med mejerivarumärket Emmi och deras nya mjölkdrycksprodukt ”good day” har Tetra Pak utvecklat en digital AR-lösning för förpackningen Tetra Stelo® Aseptic 1000. AR-konceptet styrs med en smart telefon och ger konsumenten en positiv upplevelse och ökar medvetenheten om varumärket Emmi och olika mjölkdrycksprodukter. De AR-aktiverade funktionerna har skapats i samarbete med studion Appetite Creative, som är specialiserad på digitala upplevelselösningar.

Förpackningen Tetra Stelo Aseptic kännetecknas av mjuka rundade former. (Bild Tetra Pak)

AR-lösningen i den smarta förpackningen inkluderar bland annat de interaktiva spelen ”Move your Body” och ”Breakfast Ninja”, som även informerar om de tre olika produkterna i ”good day”-utbudet och om olika ingredienser, som kan komplettera frukosten. I slutet av varje spel visas regelbundet uppdaterade receptidéer och citat och genom att interagera med varje upplevelse samlar användarna poäng och går med i en topplista för att vinna priser.

Hela AR-upplevelsen bygger på en webbaserad app, som spårar interaktion i realtid för att göra det möjligt för varumärket att optimera marknadsföringen, sprida budskapet i sociala medier och uppmuntra till engagemang.

”Vi är superglada över den här kampanjen med Emmi och vår nya Tetra Stelo® Aseptic 1000-förpackning. Vi förväntar oss att interaktiva uppkopplade upplevelser hjälper till att föra konsumenter närmare produkten och förbättra varumärkesimage och igenkänning”, säger Susanne McKinley, marknadschef på Tetra Pak Mid-Europe.

Tetra Pak® A3/Flex. (Bild Tetra Pak)

Tetra Paks nya förpackning Tetra Stelo® Aseptic presenterades för drygt ett år sedan. Det är en aseptisk förpackning i vätskekartong, som finns i två volymer – 0,5 respektive 1,0 liter – och som försluts med WingCap 30, en manipuleringssäker plastkork med enstegsöppning.

Tetra Stelo® Aseptic, som kännetecknas av sina rundade silhuett och mjuka former, är avsedd för aseptiska drycker, som kan förvaras i rumstemperatur.

Tetra Stelo® Aseptic-förpackningarna fylls med Tetra Pak aseptiska fyllningsmaskin Tetra Pak® A3/Flex.

——————————————
Augmented Reality /Förstärkt verklighet är ett begrepp inom informationsteknik. Förstärkt verklighet är en direktsänd betraktelse av en fysisk, verklighetstrogen miljö, vars element förstärks med datorgenererade sinnesintryck som ljud, video, grafik eller GPS-data. (Källa Wikipedia)

Relaterade artiklar

Hänger du med i förpackningsbranchen?
Få vårt nyhetsbrev GRATIS!
Registrera dig!