Finska etikettmaterialproducenten UPM Raflatac är en av arrangörerna bakom den virtuella mässan om vin- och spritförpackningar.

UPM Raflatac medarrangör till virtuell vin- och spritmässa

27 maj, 2020

Finska etikettföretaget UPM Raflatac och designbyrån YG Branding and Design Experts kommer att arrangera en stor global och virtuell mässa kring vin- och spritförpackningar. Mässan, som fått namnet ”Wine & Spirits Virtual Fair 2020”, äger rum på nätet den 9 och 10 juni i år.

Mässan, som är organiserad i samarbete med mer än ett dussin andra partners från hela världen, täcker de flesta områden inom värdekedjan för vin- och spritförpackningar.

Förutom att erbjuda en virtuell utställning kommer mässan att erbjuda paneldiskussioner och webbseminarier, där man behandlar de senaste trenderna och nyheterna inom branschen. Enligt arrangörerna blir mässan också ett utmärkt tillfälle för ”nätverkande” mellan kunder, leverantörer och kolleger inom hela branschen och över hela världen.

”Världen håller på att förändras på ett sätt, som vi ännu inte kan greppa. Men vi är säkra på att den virtuella världen kommer att bli en naturlig metod för kontakt mellan kunder och leverantörer. Tillsammans med våra partners bygger vi nu en virtuell plattform, som levererar levande upplevelser, värdefullt innehåll och nya kontakter till industrimedlemmar runt om i världen. I dessa webbseminarier kommer vi att täcka aktuella teman som hållbarhet, förpackningsinnovation och utbildning, samt design och trender”, säger Stefano Pistoni, UPM Raflatacs chef för global affärsutveckling inom vin och sprit.

Mässan är öppen för alla intresserade av vin- och spritindustrin. Deltagarna kommer att ha möjlighet att besöka intressanta virtuella montrar med presentationer av några av de mest prestigefyllda leverantörerna i den globala vin- och spritindustrin. Dessutom kommer besökare att ha tillgång till flera livesända webbinarier och paneldiskussioner.

”Detta evenemang, som organiseras av UPM Raflatac och YG Branding & Design Experts, är ett bra exempel på vad världen behöver, när denna viruskris är över – nämligen samarbete och samskapande för att gå vidare”, säger Sebastian Yáñez, direktör, YG Branding & Design Experts.

Registrering krävs för att få ”biljett” och tillträde till den virtuella mässan.
Registrering kan göras HÄR.

Relaterade artiklar

Hänger du med i förpackningsbranchen?
Få vårt nyhetsbrev GRATIS!
Registrera dig!